Kövess minket:

Hírek / Aktualitások
Összes hír ›

Friedrichshafen

Utolsó németországi hétvégénken kétnapos kirándulást tettünk. Egészen a svájci határig utaztunk, a végcélunk Rust volt, azon belül pedig az Europa Park.

Szeptember 30-án, szombaton hajnalban indultunk, 6 órakor. A felkelés elég nehezen ment a pénteki késői lefekvés után, a csapat álmosan és szótlanul várta a buszt a panzió előtt. Ugyanazzal a busztársasággal utaztunk, mint Regensburgba és Passauba, de mivel ez egy hosszú út volt, most egy gyönyörű és nagyon kényelmes, 33 személyes busz jött értünk. Meglepetésünkre női sofőrt kaptunk, de az utazás során kiderült, hogy jobban nem is járhattunk volna: Heike igazi profi volt, és nagy segítségünkre volt a szállásnál adódott apró problémáknál, illetve a Rustban való tájékozódásban is.

Nem azonnal Rustba utaztunk, az első megállónk Friedrichshafen volt. Ez a gyönyörű város Waldkirchentől körülbelül 400 km-re fekszik, majdnem 5 órát utaztunk. Mivel a koránkelés mindenkit megviselt, az út eleje csendben telt, a csapat nagy része aludt.  11 körül értünk a Bodeni tó partjára. Az úgynevezett Uferpromenade avagy a parti sétány a város turisták által leglátogatottabb része, nem véletlenül. A tó németországi részén kávézók, éttermek sorakoznak, de itt van a Zeppelin múzeum is.

A Zeppelin múzeumban a Zeppellinek ill. a lezuhant Hindenburg történetét ismerhettük meg. Láthattunk itt alkatrészeket, fényképeket, dokumentumokat, és volt egy hatalmas rekonstrukció is, amiben mászkálni lehetett. Az pedig egy külön élmény volt, hogy a parti sétány felett folyamatosan körözött egy léghajó.

A Bodeni tóba mélyen benyúló Moleturm kilátótoronyba kivétel nélkül mindenki felmászott. A 2000-ben átadott acélépítmény a 9 emeletével és 22,25 méternyi magasságával a csoport néhány tagját komoly kihívás elé állította, de felérve mindenki egyetértett abban, hogy kár lett volna kihagyni. Fentről hihetetlen kilátás nyílik a városra, a tóra és persze a tó túlpartján a svájci Alpokra. Mivel szerencsénkre nagyon szép idő volt, ezért a másfél órás szabadidőt is el tudtuk tölteni a sétányon. A rengeteg vitorlás és a tavon közlekedő kompok látványával, a hangulatos épületek között barangolva, a padokon napozva gyorsan telt az idő.