Erasmus+ (2016)
A Tempus Közalapítvány Erasmus+ programja 2016-ban is pályázatot hirdetett a szakképzésben tanuló diákok mobilitása témakörben.
Ennek a benyújtott pályázatnak azért volt különleges jelentősége, mert iskolánk egyik jogelőd intézménye a Jókai Mór Szakképző Iskola már több alkalommal is sikeresen bonyolított le Erasmus+ projekteket, de a másik jogelődnek – a Perczel Mór Közgazdasági Szakközépiskolának – még nem volt sikeres Mobilitás pályázata.
A tanított és pályázott szakmák nagyon különbözőek voltak, az igazi „kétkezi” szakmák (asztalos, szociális gondozó és ápoló, központifűtés és gázhálózatrendszer szerelő) mellett ebben a pályázatban a pénzügyi-számviteli ügyintéző tanulók mobilitása is szerepet kapott. A pályázatban két kísérő tanár részvételét is megjelölték, mert iskolánk úgy gondolja, hogy a diákoknak szükségük lehet/lesz felnőtt segítségére a projekt során.
A pályázat írói türelmetlenül várták a TKA honlapján megjelenő, a sikeres pályázatokat tartalmazó dokumentumot, melynek értelmében iskolánk a Szekszárdi SZC Perczel Mór Szakképző Iskolája és Kollégiuma tanulói közül 16 fő és kísérőik négy hetet tölthettek el a németországi Schkeuditzban, 2016. október 9. és november 5. között. Nyertes pályázatunk címe: Erasmus+ Nyitott (műhely és iroda) ajtók az EU-ba, azonosítószáma: 2016-1-HU01-KA102-022796. A pályázatban elnyert támogatás összege: 30 458 Euro. A cím két jelentést is hordoz magában. Egyrészt szeretnénk, ha a pályázat valóban segítene megtalálni azokat a bizonyos nyitott kapukat diákjaink számára Európába. Hiszen a kapuk nyitva vannak, de bátorság és szakmai tudás is kell ahhoz, hogy valóban be is merjenek lépni rajtuk. Másrészt a – diákok és tanárok számára – új közösséget, a két „régi” iskola egységét szerettük volna kifejezni ezzel a címmel.
A külföldi szakmai gyakorlat célja, hogy a diákok bepillantást nyerjenek egy nem hazai vállalkozás működésébe. Megismerjék az ott alkalmazott technológiákat, anyagokat, munkaszervezési eljárásokat, a munkamorált. Lássák egy vállalati adminisztrációs rendszer, a vállalati pénzügyi kapcsolatok „működését”. Használják a vállalati komplex számítógépes rendszereket, melyek talán a jövőt jelentik a kisvállalkozások hazánkban alkalmazott rendszereihez képest.
A sikeres pályázatok megjelenése után már nem volt sok idő vissza a tanévből, gyorsan kellett népszerűsíteni a lehetőséget a diákok között. Fontos, hogy nemcsak a szakmájukhoz valóban értő diákokat kellett megszólítani, hanem a diákok német nyelvi ismeretei is döntő szerepet játszott a kiválasztásban. Némi rábeszélésre azért sikerült 16 diákot kiválasztani, de természetesen az osztályfőnökök, a szaktanárok és a gyakorlati oktatás vezetők véleményét is megkérdeztük.
Résztvevő diákok:
Asztalos szakmából:
- Birk Marcell 10. C
- Borbandi Péter 10. C
Központifűtés és gázhálózatrendszer szerelő szakmából:
- Nagy Dániel 10. K
- Renczes Zoltán 10. K
- Sági Kristóf 11. B
Szociális gondozó és ápoló szakmából:
- Budai József 11. C
- Kálozdi Anita 11. C
- Rostás Regina 11. C
Pénzügyi és számviteli ügyintéző szakmából:
- Borbandi Petra
- Feleki Patrik
- Gieth Dániel
- László Dóra
- Müller Ádám
- Répás Hella
- Simonics Evelin
- Wurst Laura
(ők valamennyien 2/14. A osztályos tanulók)
Kísérő tanárok:
- Velnerné Szőcs Gyöngyi (4 hétig)
- Gölcz Adél (az első két héten)
- Dorn Anikó (a második két héten)