Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. április
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
3
4
6
7
13
14
15
17
18
19
20
21
27
28
29
30

Összes esemény ›

Hírek / Aktualitások
Összes hír ›
Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 1. Mérés – értékelés centrum szintű munkacsoport - (MÉCS)

1. A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS CENTRUM SZINTŰ MUNKACSOPORT (MÉCS)

 

A bemeneti és kimeneti mérések tervezése és elkészítése három forrásból történt:

Ezek a feladatsorok (A, B, C, D – választható kombinációban) szövegértést és matematikai kompetenciákat, az elektronikus mérések egyéb készségeket és kompetenciákat mértek. Ezen mérések lebonyolítása a 9. évfolyamban tanév elején és végén történt.  A lebonyolítást a matematika és magyar szaktanárok végezték, ők is javították ki ezeket a feladatsorokat. Az osztály szintű eredmények rögzítésre kerültek, és a megfelelő módon dokumentáltak. Az elektronikus mérések mindig szaktanárok és rendszergazda felügyeletével történtek, az előírás szerinti napok alatt, a megfelelő időkeretben és az informatika szaktantermekben.

A mérési rendszer a következőképpen tudott beépülni az intézmény működésébe:

A tagintézményi adatok gyűjtése intézményi szinten történik meg. A matematika és magyar szaktanárok az általuk tanított osztályok adatait, a fejlesztőtanárok, mentorok és a gyógypedagógus pedig a hozzá tartozó tanulók eredményeit gyűjtik és értékelik, majd az éves munkatervükbe építve hasznosítják azt.

A 9. évfolyamos tanulók diagnosztikus mérésével a lemorzsolódással veszélyeztetettek kiszűrése, ezáltal a végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentése megoldható. Ezek a mérések, mérési eredmények az iskola életébe beépültek, és a projekt zárása után is folytatjuk a már megszokott módon ezt a tevékenységet, elemezzük az eredményeket és a munkánk tervezésekor és a tananyag fejlesztésekor használni fogjuk A mérés, értékelés eredményeinek hasznosítása a pedagógiai folyamatok átalakításában fontos szerepet játszik.

Az év eleji és év végi méréseken kívül az E-Kréta ESL modulja, és egyéb lehetőségek is rendelkezésünkre állnak, hogy tanulóink teljesítményét követni tudjuk. Az egységes intézményi mérés-értékelési rendszer kialakítását segítő műhelymunka beindításához az E-Kréta értékelési lehetőségeit áttekintettük (tanulók értékelése szöveges módon, illetve érdemjeggyel), illetve a pedagógia program azon részét, ahol az osztályozás szabályai vannak leírva. Félévkor és év végén a statisztikákat áttekintjük, a mutatókat értelmezzük (kiugrások) és fejlesztendő területeket meghatározzuk tanulói, osztály, valamint intézményi szinten.

A mérési és tanulmányi eredményeket felhasználjuk a nevelés-oktatás során minden szinten (munkaközösségi munkatervek, a tanmenetek, a fejlesztési tervek elkészítésénél. A félévi és az év végi értékelés a legjobb útmutatók a mérések eredményeinek értékelése mellett a fejlesztési feladatok meghatározásához osztályszinten és egyéni szinten is. Természetesen a kollégák közötti rendszeres kommunikáció nem kihagyható tényező, az egyéni fejlesztések tervének előkészítését és magának a fejlesztésnek a folyamatát egy rendszeres konzultáció támogatja, ami azt jelenti, hogy a fejlesztő tanárok és mentorok csoportja rendszeresen konzultál, ugyanígy a szaktanárok és az osztályfőnökök is tartják egymással a kapcsolatot, mint ahogy a munkaközösségek és a teljes tanári kar szintjén is megvalósulnak értekezletek, megbeszélések.

A digitális oktatás új és dimenziókat adott a feladatok kiadásának, mérésnek és visszacsatolásnak is. A diákok arcát lehegy hogy nem látjuk az online órán, és azt sem tudjuk úgy követni, hogy mennyire figyel, mint a személyes találkozásnál, de a számonkérés eredménye, a házi feladatok digitális eredménye egyértelmű és pontos nyomon követesre ad lehetőséget. A digitális oktatásban a feladatok kiosztása több platformon lehetséges, a kollegák ezen lehetőségekkel élnek, és fejlesztik is a módszereiket folyamatosan:

•          Teams Feladatok

•          MS Forms

•          Redmenta

•          White Board (Teams)

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva