Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. április
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
3
4
6
7
13
14
15
17
18
19
20
21
27
28
29
30

Összes esemény ›

Hírek / Aktualitások
Összes hír ›
Főoldal / Pályázatok / Erasmus+ (2019) / A felkészítésekről

Felkészítések

A felkészítő munka már augusztusban megkezdődött. Iskolánkban – a korábbi évek sikeres pályázatainak tapasztalatai alapján – a felkészítéseket döntően nem iskolaidőben tartottuk, hanem a nyári szünet utolsó két hetében. Ez a gyakorlat most is bevált, nem akadályozta a normál tanulást, akik pedig szakmai gyakorlatra is járnak, velük iskolaidőben szinte képtelenség időpontot egyeztetni.

A pályázat kötelező elemként tartalmazza a felkészítéseket, de nagy szükség is van rá!

A külföldi szakmai gyakorlat során német nyelvi környezetben élnek, dolgoznak a diákok, ezért a szavak ismerete mellett személyes kommunikációnak kiemelt szerepe van a kint tartózkodás során. A munkahelyeken meg kell érteni a munkafeladatokat, az utasításokat, de arra is fel kellett készíteni a tanulókat, hogy váratlan helyzetben is meg tudják oldani a problémájukat, ha pl. eltévednek, boltban vásárolnak, stb.

A felkészítések egy előre összeállított órarend szerint zajlottak, helyszíne a Széchenyi téri telephely volt. Reggel 8 órakor kezdtünk és délután 2-körül végeztünk minden nap.

A szakmai felkészítések szakmánként zajlottak. Az iskola szaktanárai tartották, akik már a korábbi években gyakorlatot szereztek ebben és a korábbi, sikeres pályázatok résztvevői is tudtak ötleteket adni, hogy milyen témakörökre kell nagyobb hangsúlyt fektetni.

A szakmai idegen nyelvi felkészítéseknél közösen készítettek „szótárt” nemcsak a szavakból, hanem a leggyakoribb kifejezésekből is, ami speciálisan a saját szakmájukhoz tartozik.

A német nyelvi felkészítés, az idegen nyelvű szóbeli kommunikáció fejlesztése nagyon fontos egy ilyen utazás előtt. Azt kell elérni, hogy a tanulók meg merjenek szólalni idegen környezetben, és meg tudják értetni magukat. Különböző szituációs játékok segítettek ebben.

A felkészítéseknél segítségül hívtuk a számítógépet is. A különböző keresőprogramok használatát néztük meg, rákerestünk a fogadó városra, a Vitalisra, az útvonalra. Megnéztük azt is, hogy a telefonokat hogyan tudják használni, elmentettük a fontosabb információkat.

A felkészítések közben szülő értekezletet tartottunk. Nemcsak a szülőket, hanem a tanulókat is vártuk, hogy közösen hallgassák végig, hogy mi a projekt célja, milyen feladatok várnak a tanulókra, mit várnak el a kísérő tanárok és az iskola vezetősége tőlük. Biztosítottuk a szülőket, hogy vigyázunk gyermekeikre. Ekkor adtuk át a kiutazással kapcsolatos információkat tartalmazó papírt, és ezen volt az az összeállított lista, hogy mit kell feltétlenül elhozniuk az útra. Praktikus tanácsokat is írtunk bele, hiszen ilyen hosszú időre a diákok többsége még nem volt távol az otthonától. Egyik legfontosabb az volt, hogy a legszükségesebb gyógyszerekből mindenki hozzon magával. Kértük, hogy gondoskodjanak arról, hogy a telefonokon rendelkezésre álljon a szükséges adatforgalom, és hogy a legfontosabb telefonszámokat írják ki papírra, és küldjék el egymásnak is. Ellenőriztük a személyes okmányokat, és akinek nem volt Európai betegbiztosítási kártyája, kértük, hogy gondoskodjon a kiváltásáról.

A kulturális-mentális-lélektani felkészítés augusztusban zajlott az iskola kollégiumának épületében. Három napra „beköltöztünk”, diákok-tanárok együtt. Ezekben a napokban kicsit lassítottunk a tempón, a német nyelvi foglalkozások is kötetlenebb, játékosabb témákat dolgoztak fel és beszélgetésekre is volt időnk. Csapatépítő játékokat játszottunk, igyekeztünk jobban megismerni egymást. Kirándultunk a Szecska-tóhoz, ami jó kis kikapcsolódás volt a sok tanulás mellett. Az ellátásról a kísérő tanárok gondoskodtak, együtt főztünk, és minden alkalommal a tanulóknak kellett mosogatni, elpakolni az étkezőben. Egy – korábban Schkeuditzban járt – tanár tartott bemutatót, mesélt az élményeiről, térképen segített eligazodni a városban, és képeket mutatott a híres lipcsei épületekről. A felkészítés jó hangulatban zajlott és tényleg hasznos volt, mert a tanulók megismerhették egymást, a tanárokat, és a kísérő tanárok is őket.  

 

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva